Δευτέρα 6 Αυγούστου 2012

Συνέντευξη με την Κασσιανή Λειψάκη: «Διέξοδος από την κρίση ο πολιτισμός»

Του ΓΙΑΝΝΗ ΛΥΒΙΑΚΗ
Διέξοδος από την κρίση είναι ο πολιτισμός, λέει στις "Διαδρομές" η Χανιώτισσα ερμηνεύτρια και μουσικός Κασσιανή Λειψάκη. Παράλληλα, τονίζει ότι δεν μπορεί να φανταστεί τη ζωή χωρίς το τραγούδι.
Η Κασσιανή Λειψάκη, η οποία ακολουθεί λαμπρή πορεία στο χώρο της μουσικής, γεννήθηκε στα Χανιά τον Μάρτιο του 1990.  Τελείωσε το σχολείο στα 17 και ανέβηκε στην Αθήνα, όπου διαμένει μέχρι και σήμερα, να σπουδάσει αυτό που αγαπά περισσότερο, την Μουσική. Εχει συνεργαστεί με τους  STAVENTO για συναυλίες στο εξωτερικό. Τώρα, συνεργάζεται με τον Διονύση Τσακνή, σύμφωνα με τον οποίο η Κασσιανή θα αφήσει εποχή στο ελληνικό τραγούδι.

•Πώς έκανες τα πρώτα σου βήματα στον χώρο της μουσικής; Ποιες ήταν οι βασικές σου επιρροές;


«Τα πρώτα μου μουσικά βήματα τα έκανα στα Χανιά. Πρώτος μου δάσκαλος ήταν ο Νίκος Περάκης που θα ήθελα να τον ευχαριστήσω από το δικό σας βήμα για όλα όσα έμαθα κοντά του. Τις βασικές μου σπουδές πάνω στην μουσική τις ολοκλήρωσα στην Αθήνα. Τις βασικές μου επιρροές τις έχω από την τοπική μουσική παράδοση του τόπου μου , δηλαδή τα Χανιά, και πιο συγκεκριμένα από τον παππού μου τον Γιώργο Λειψάκη ο οποίος είχε αφιερώσει όλη του την ζωή στη διάδοση της Κρητικής και Βυζαντινής μουσικής. Ποιος Κρητικός εξάλλου δεν έχει επηρεαστεί από το γνήσιο ριζίτικο τραγούδι, τη Κρητική μαντινάδα και γενικότερα το Κρητικό τραγούδι. Μην ξεχάσω να αναφέρω και τις επιρροές που έχω απο πολύ μικρό παιδί από τα ατέλειωτα βράδια που περνούσαμε σαν οικογένεια στα διάφορα κέντρα που τραγουδούσε ο πατέρας μου Δημήτρης Λειψάκης, στον οποίο οφείλω τα πάντα όπως και σε όλη μου την οικογένεια».

•Τι σημαίνει για εσένα το τραγούδι; Τι συναισθήματα σου προκαλεί; Πώς βλέπεις την επαφή με το κοινό στις συναυλίες;

«Για μένα το τραγούδι είναι τα πάντα. Είναι η ίδια μου η ζωή, την οποία δεν μπορώ να φανταστώ χωρίς αυτό. Τα συναισθήματα που μπορεί να προκληθούν από το κοινό σε μια συναυλία δεν περιγράφονται με λέξεις. Θεωρώ τον εαυτό μου πολύ τυχερό που μπορώ να δέχομαι σε κάθε συναυλία συναισθήματα που σίγουρα δεν θα μπορούσα να δεχτώ σε καμία άλλη δραστηριότητα της ζωής μου. Η σχέση κοινού και καλλιτέχνη είναι κάτι πολύ δυνατό και εξαρτάται από τον ίδιο το πως θα τη διαχειριστεί. Ευτυχώς που το κοινό έχει πάντα το ένστικτο να αντιλαμβάνεται μέσα από τις αντιδράσεις του καλλιτέχνη όχι μόνο τις μουσικές του ικανότητες αλλά και το χαρακτήρα του. Να είστε σίγουροι ότι αν ο καλλιτέχνης βλέπει μια παράσταση μόνο από την οικονομική της πλευρά το κοινό θα το αντιληφθεί πολύ γρήγορα. Εξάλλου για να κάνεις κάτι σωστά θα πρέπει πρώτα από όλα να το αγαπάς και να βάζεις πάντα σε δεύτερη μοίρα την "αμοιβή" σου, όχι βέβαια ότι δεν είναι και αυτό σημαντικό όταν από αυτό ζεις».

•Στην εποχή της κρίσης, το τραγούδι αποτελεί διέξοδο για καλλιτέχνες και κόσμο;

«Πιστεύω ότι μια διέξοδος από την κρίση είναι ο πολιτισμός, ίσως και ο μοναδικός. Δεν είναι τυχαίο ότι τα σημαντικότερα τραγούδια έχουν δημιουργηθεί σε περιόδους κρίσης όπως κατά τη διάρκεια της Χούντας ή και την αμέσως επόμενη περίοδο. Ποιος δεν έχει τραγουδήσει τα τραγούδια του Θεοδωράκη που αφορούσαν αυτή την περίοδο; Όμως επειδή δεν υπάρχει τίποτα κακό που να μην συνοδεύεται και από κάτι θετικό, αυτό το οποίο μπορώ να σας πω σήμερα είναι ότι το κοινό επιλέγει πλέον να παρακολουθήσει ποιοτικές μουσικές παραστάσεις, με αποτέλεσμα να ξαναζωντανέψουν οι μικροί χώροι όπως οι μπουάτ και να επιβληθεί πλέον το ποιοτικό τραγούδι».

•Πως προέκυψε η συνεργασία με τον Διονύση Τσακνή; Πώς ήταν-είναι η συνεργασία σας;
   
«Θεωρώ τον εαυτό μου πολύ τυχερό που η πρώτη μου συνεργασία ήταν και είναι με τον Διονύση Τσακνή. Δεν είμαι εγώ αυτή η οποία έχω το μουσικό ανάστημα να μιλήσω για έναν τόσο καταξιωμένο καλλιτέχνη, αυτό όμως που μπορώ να πω είναι ότι μιλάμε για έναν άνθρωπο πολύ παθιασμένο με την μουσική και γενικότερα την τέχνη. Αυτό που κάνει, απαιτεί από τον εαυτό του και τους συνεργάτες του να είναι τέλειο, γιατί όπως λέει, όταν απευθύνεσαι στο κοινό οφείλεις πάνω από όλα να το σέβεσαι και να το αντιμετωπίζεις με τον ανάλογο σεβασμό. Αμέσως μετά τις σπουδές μου, μου δόθηκε η ευκαιρία να δώσω ένα ντέμο το οποίο είχε 2 κομμάτια τραγουδισμένα από μένα στον κύριο Τσακνή. Μάλλον θα πρέπει να του άρεσε αυτό που άκουσε διότι την επόμενη μέρα με κάλεσε στο στούντιο για να με ακούσει και αμέσως μου πρότεινε συνεργασία. Φυσικά και έπεσα από τα σύννεφα διότι δεν περίμενα στα πρώτα μου βήματα να σταθώ τόσο τυχερή και να συνεργαστώ με έναν από τους μεγαλύτερους τραγουδοποιούς της πατρίδας μας. Μέσω αυτής της συνεργασίας γνώρισα και συνεργάστηκα με καταξιωμένους καλλιτέχνες όπως ο Γιώργος Νταλάρας, ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, ο Θάνος Μικρούτσικος, ο Φίλιππος Πλιάτσικας , ο Πασχάλης Τερζής, ο Γιάννης Μηλιώκας , ο Νίκος Ζιώγαλας και πολλοί άλλοι. Θα ήθελα να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Διονύση Τσακνή που μου δίνει αυτή την ευκαιρία να ωριμάσω μουσικά μέσα από την συνεργασία μας».

•Σκέφτεσαι επιστροφή στα Χανιά; Η είναι αδύνατο λόγω της δουλειάς σου;

«Πάντα η βάση μας θα πρέπει να είναι το σπίτι μας, ο τόπος καταγωγής μας, οι ρίζες μας. Όποιος ξεχνά τις ρίζες του συνήθως όταν επιστρέφει τον έχουν ξεχάσει αυτές. Προσπαθώ όποτε μπορώ να βρίσκομαι σε αυτές διότι αντλώ δύναμη από τους δικούς μου ανθρώπους, δύναμη που έχω ανάγκη για να μπορώ να ανταποκρίνομαι στις ανάγκες της δουλειάς μου. Εξάλλου τα Χανιά μας είναι η ομορφότερη πόλη του κόσμου».    

•Τι σχέδια κάνεις για το μέλλον;
   
«Πρώτα από όλα θα ήθελα να έχω την υγειά μου, κάτι που εύχομαι για όλους τους αναγνώστες της εφημερίδας σας και για όλο τον κόσμο. Τα πράγματα είναι πολύ απλά, αλλά εμείς οι άνθρωποι πολλές φορές τα κάνουμε δύσκολα. Δεν χρειάζονται πολλά πράγματα για να είμαστε ευτυχισμένοι, αρκεί να είμαστε προσγειωμένοι και να θέλουμε για τους άλλους ότι θα θέλαμε να συμβεί σε μας. Βασικά με ενδιαφέρει πάντα το σήμερα, το παρόν και δίνω μεγάλη βαρύτητα στο παρελθόν, διότι μέσα από αυτό μπορώ να αποφεύγω τα λάθη και να μην τα επαναλαμβάνω. Βέβαια κάνω όνειρα όπως ο καθένας μας για το μέλλον, αν πραγματοποιηθούν ή όχι θα σας το πω στην επόμενη συνέντευξη».

(Χανιώτικα νέα - Διαδρομές - 4/8/2012)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου